Žádosti o sociální dávky i z telefonu

Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo novinku v digitalizaci veřejné správy – mobilní aplikaci Klientské zóny Jenda. Aplikace je určena k pohodlnému vyřizování sociálních dávek a příspěvků, a to přímo z chytrého telefonu. Nově je dostupná ke stažení jak v App Store, tak na Google Play.

-------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-------------------------------------------------

Podle resortu aplikace výrazně zjednodušuje proces podávání žádostí. Klienti mají možnost sledovat stav všech svých žádostí na jednom místě, aktualizovat své údaje a dostávat včasná oznámení o důležitých změnách.

Jenda umožňuje lidem podávat žádosti z domova bez nutnosti osobní návštěvy úřadů. Mobilní aplikace tuto možnost rozšiřuje a zpřístupňuje v ještě přívětivější formě. Díky aplikaci se může významně zkrátit i samotná doba vyřizování.

Aplikace nabízí přehledné rozhraní, ve kterém uživatelé najdou všechny své žádosti a přehled podpor, o které požádali. V rámci správy účtu je možné přímo z telefonu upravovat osobní údaje, nahrávat dokumenty či nastavovat notifikace. Veškerá data klientů jsou chráněna nejmodernějšími bezpečnostními technologiemi.

Podle úřadu lze například žádost o rodičovský příspěvek vyplnit a odeslat za méně než tři minuty. Stejný postup je možný také u příspěvku na bydlení, přídavku na dítě nebo při zápisu do evidence uchazečů o zaměstnání.

Mobilní aplikace navazuje na dosavadní úspěchy digitalizace v rámci Klientské zóny Jenda. Od jejího spuštění bylo elektronicky podáno více než 424 tisíc žádostí, přičemž téměř 40 procent ze všech zpracovaných žádostí v digitalizovaných agendách již probíhá online.