Vítáme Vás u AaB společnosti pro poradenství

"Stojíme za Vámi za každých okolností"

Téměř 3 MIO klientů VZP dostane nové kartičky

Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) provádí rozsáhlou výměnu průkazů pojištěnců, největší za posledních deset let. Nové průkazy budou klientům zaslány automaticky, není třeba o ně žádat. Co dělat, pokud průkaz nedorazí? Budou vás lékaři ošetřovat?

VZP posílá nové průkazy téměř polovině svých klientů, konkrétně těm, kterým letos končí platnost stávajícího průkazu. Nové kartičky budou platné dalších deset let.

Nové průkazy budou zaslány na doručovací adresu, kterou má pojišťovna v evidenci, nejméně 30 dní před uplynutím platnosti stávajícího průkazu. Datum platnosti je uvedeno na přední straně průkazu. Součástí zásilky bude i dopis s vysvětlujícími informacemi.

Staré průkazy lze vrátit na jakoukoli pobočku VZP, ale není to povinné. Pojištěnci mohou průkaz znehodnotit sami, například rozstřihnutím.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Pojišťovna doporučuje, aby si pojištěnci, kteří změnili adresu, zkontrolovali, zda mají u VZP uvedenou aktuální doručovací adresu. Oznámení o změně doručovací adresy můžete provést osobně na pobočce VZP, prostřednictvím Informačního centra nebo vyplněním formuláře Přihláška a evidenční list pojištěnce. Změnu je třeba oznámit do 30 dnů od změny adresy.

Pracovníci VZP nebudou pojištěnce kontaktovat ani obcházet, aby kontrolovali platnost průkazů. Pokud by někdo pojištěnce v této souvislosti kontaktoval, může jít o podvod.

Co dělat, když nový průkaz nedorazí

Pojištěnci, kterým průkaz nedorazí nebo nedorazil, by se měli obrátit na VZP a požádat o opětovné zaslání. To lze udělat na pobočce, přes Informační centrum nebo prostřednictvím aplikace Moje VZP. Pracovníci pojišťovny problém prověří a zajistí náhradní doručení.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Ošetření bez platného průkazu

I bez platného průkazu by měli být pojištěnci ošetřeni. Při návštěvě zdravotnického zařízení je třeba se prokázat platným průkazem pojištěnce. Výjimkou jsou akutní stavy. Pokud průkaz ještě nedorazil, lze požádat o vystavení Potvrzení dočasně nahrazujícího EHIC, které je platné tři měsíce.

Průkaz pro ošetření v zahraničí

Plastový průkaz i papírový náhradní doklad jsou rovnocenné a platí i pro ošetření v zemích Evropské unie a ve Spojeném království.

Podobná výměna proběhla před deseti lety, kdy VZP měnila průkazy téměř čtyřem milionům klientů. VZP má nyní téměř šest milionů klientů a je největší ze sedmi zdravotních pojišťoven v Česku.