Vítáme Vás u AaB společnosti pro poradenství

"Stojíme za Vámi za každých okolností"

Nově žádosti o dávky na poště

Od června Úřad práce a Česká pošta spouštějí pilotní projekt, který umožní podání žádostí o vybrané sociální dávky na 51 pobočkách České pošty.

Pracovníci pošty budou pomáhat klientům s podáním online žádostí v klientské zóně Jenda. Tato služba se týká rodičovského příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení.

Pilotní projekt je spuštěn zatím jen v některých oblastech, v pondělí 3. června v Liberci a od 1. července se přidá dalších 50 poboček v Ústeckém a Libereckém kraji a na Vysočině. Tyto pobočky budou fungovat jako chytré podatelny. Poradenství, schvalování i výplatu dávek bude nadále zajišťovat úřad práce.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Rozšíření možnosti pro občany

Cílem je usnadnit proces podání žádostí pro občany, kteří mají pobočku pošty blíže než úřad práce a nevědí si rady s digitálním podáním. Vyřízení dávek, jejich přijetí, kontrola, schválení a výplata zůstává plně v kompetenci úřadu práce. Žádosti se mohou nadále podávat i osobně na kontaktních pracovištích úřadu práce.

K podání žádosti na poště bude potřeba občanský průkaz a další dokumenty:

- občanský průkaz nebo platný cestovní pas vydaný v ČR

- číslo bankovního účtu (pokud klient nepožaduje výplatu poštovní poukázkou)

- číslo mobilního telefonu nebo e-mail

Dokumenty podle jednotlivých dávek

Pro přídavek na dítě:

- potvrzení o příjmech žadatele a všech společně posuzovaných osob

- potvrzení o příjmu ze zaměstnání

- potvrzení o příjmu z dohody o provedení práce nebo pracovní činnosti

- doklad o jiném příjmu (např. z pronájmu)

- prohlášení společně posuzované osoby starší 18 let, pokud nemá žádné příjmy

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro příspěvek na bydlení:

- potvrzení o příjmech žadatele a všech společně posuzovaných osob

- potvrzení o příjmu ze zaměstnání

- potvrzení o příjmu z dohody o provedení práce nebo pracovní činnosti

- doklad o jiném příjmu (např. z pronájmu)

- prohlášení společně posuzované osoby starší 18 let, pokud nemá žádné příjmy

- doklad o uhrazených nákladech na bydlení za předchozí čtvrtletí (nájemné, výdaje za energie)

- vyúčtování nákladů na bydlení, včetně dokladu o úhradě nedoplatku, pokud bylo provedeno

- nájemní smlouva (netýká se vlastníků bytů)

- evidenční list k bytu (rozpis měsíčních záloh na služby)

Pro rodičovský příspěvek:

- doklad totožnosti, číslo bankovního účtu a kontakt na klienta

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mailTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Rezervační systém zkrátí čekání

Klienti se mohou předem objednat na podání žádosti na pobočkách s vyvolávacím systémem přes webovou stránku postaonline.cz/rezervace nebo mobilní aplikaci Pošta Online. Rezervace je potvrzena SMS zprávou a e-mailem s rezervačním kódem, který se zadává do vyvolávacího systému na poště.

Vyhodnocení a rozšíření projektu

Na konci roku bude spolupráce pošty a úřadu práce vyhodnocena. Pokud se projekt osvědčí a občané budou spokojeni, zváží oba úřady rozšíření služby na další pobočky pošty v Česku.