Původní stavební řízení se vrací

Ve středu oznámil ministr dopravy, že úřady budou moci opět využívat původní systémy stavebního řízení. Potřebná legislativní úprava by se měla připojit k zákonu o obnovitelných zdrojích energie. Úředníci tento krok vítají, neboť od začátku upozorňovali na problémy s novým systémem.

Ačkoliv se úřady vrací k původním programům, někteří varují, že toto řešení je pouze dočasné a je třeba urychleně opravit digitální verzi systému.

Současná digitální verze systému trpí mnoha nedostatky. Systém za poslední měsíc prošel jen kosmetickými úpravami, a velké stavby v něm stále nelze dokončit. Někteří úředníci byli nuceni část práce provádět v původních systémech a následně data přenášet do nového systému, což je podle zákona nelegální, ale v určitých případech nevyhnutelné.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

Další problémy se týkají zpracování dokumentace a zdlouhavého vkládání údajů do systému. Některé úřady varují, že nefunkčnost ISSŘ zvyšuje riziko chyb a nedodržení zákonných lhůt, což může vést k finančním sankcím.

Ministerstvo pro místní rozvoj plánovalo tzv. bypass, legislativní opatření, které by umožnilo provádět některé kroky mimo nový systém. Tento plán však nebyl zcela realizován.

Na zlepšení systému se bude pracovat následujících 12 až 18 měsíců s investicí dalších 200 až 300 milionů korun. Nyní je za opravy zodpovědná společnost Servodata, která nahradila původního dodavatele, firmu InQool, jež byla od projektu odstřihnuta kvůli rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Překvapivě si však Servodata vybrala InQool jako subdodavatele.

-----------------------------------------------------------------------------

Pro více informací volejte na tel.: 602 657 667

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

-----------------------------------------------------------------------------

I přes dosavadní investici 80 milionů korun zůstává celý projekt ve velmi problematickém stavu, přičemž konečné náklady se mohou vyšplhat až na miliardu korun.